مقطع: ما تمام الصيام؟ Apa itu Kesempurnaan Puasa? (Indonesian Subtitle and English translation)

الحبيب عمر بن حفيظ: جمع الله قلوب أهل "لا إله إلا الله" على صِدق الوِجهة إليه والتّذلُّل بين يديه، ورزقهم عشق القيام وعشق الصيام على التمام.

وتمام الصيام: الكف عن الآثام، وحفظ اللسان من الغِيبة والعين من النظر الحرام، والأذن من استماع ما حرم الله، المحافظة على الصيام بوجههِ المَرضي للذي شرع لنا الصوم وفرضهُ علينا؛ لنرتقي في مراقي تقواه.

لنستفِق بأسرنا وبرجالنا ونسائنا وناشئتنا؛ لنُحسن التعامل في رمضان مع الرحمن، ونقيم فيه ما أحب، في الليل وفي النهار، نغلق أبواب التأثُّر بمن يلعب بنا في رمضان أو غيره.

الترجمة إلى الإنجليزية (In English):

May Allah unite the hearts of the people of “There is no God but Allah” upon sincere direction to Him and humility before Him. May he bless them with deep love for standing (in prayer) and deep love for fasting perfectly. 

The perfection of fasting is in abstaining from sins, safeguarding the tongue from backbiting, safeguarding the eye from looking at what’s prohibited, safeguarding the ear from listening to what Allah has prohibited. It entails maintaining fasting in a manner that is pleasing to the One who ordained fasting and prescribed it upon us so we may ascend the stations of piety. 

Let’s awaken ourselves, our families, our men, our women and our children to improve our interactions with the Most Merciful in the month of Ramadan, that we establish within it, that which He loves throughout its days and nights, closing the doors to being influenced by those wishing to distract us in Ramadan and outside it.

الترجمة إلى الإندونيسية (Terjemah bahasa indonesia) :

Semoga Allah mempersatukan hati umat Islam di atas kesungguhan mereka dalam menghadap kepada-Nya dan bersimpuh di hadapan-Nya, serta menanamkan di hati mereka kecintaan dalam menunaikan shalat dan dalam ibadah puasa dengan sempurna.

 Sempurnanya puasa adalah: menjauhi dosa, menjaga lidah dari ghibah (menggunjing), menjaga mata dari melihat hal-hal yang haram, dan menjaga telinga dari mendengarkan apa yang diharamkan Allah, mempertahankan puasa dengan cara yang diridhoi oleh Allah Dzat Yang memerintah dan mewajibkan puasa kepada kita, agar semakin meningkat derajat kita dalam ketakwaan pada-Nya.

 Marilah kita bangkit bersama keluarga kita, pemuda kita, pemudi kita, dan seluruh remaja kita,  marilah kita memperbaiki hubungan kita dengan Allah di bulan Ramadhan ini, dan kita kerjakan apa yang Allah sukai pada bulan ini, baik malam maupun siang hari, serta menutup pintu kita dari pengaruh orang-orang yang mempengaruhi kita pada bulan Ramadhan yang mulia ini atau waktu lainnya.

 

#رمضان #الصيام #الحبيب_عمر_بن_حفيظ #عمر_بن_حفيظ #فائدة #habibumar #habibumarbinhafidz #ramadhan

تاريخ النشر الهجري

09 رَمضان 1445

تاريخ النشر الميلادي

18 مارس 2024

مشاركة

اضافة إلى المفضلة

كتابة فائدة متعلقة بالمادة

العربية